Víra, rozhodnutí na úrovni vlastní bytosti
Publikováno 04.09.2014 v 14:03 v kategorii Tomáš Keltner, přečteno: 220x
...z 2. části knihy Transformace vědomí (28)
První, co potřebujete, je uvěřit tomu, že je to možné. Co to znamená uvěřit? S vírou je to jako s rozhodováním. Jsou dva druhy víry i rozhodování. Na úrovni rozumu a na úrovni vlastní bytosti. Na úrovni rozumu se rozhodnete a prohlásíte např.: „Přestanu kouřit." pokud ale toto prohlášení nebude podpořeno rozhodnutím na úrovni vlastní bytosti, nebude realizováno, prostě nepřestanete.
V tomto konkrétním případě mi dovolte jednu poznámku. Výše zmíněný výrok „Přestanu kouřit." je velmi nevědomý výrok. Využívá moci slova zcela nesmyslně vzhledem k míněnému záměru, tedy nekouřit. Pokud vyslovíte: „Přestanu kouřit." - tak mluvíte o budoucnosti. Říkáte, že přestanete někdy v budoucnosti, což je nerealizovatelné. Budoucnost nyní totiž neexistuje. Jediný okamžik, ve kterém tvoříte, ovlivňujete, měníte, je přítomný okamžik. Jak by tedy měl znít tento výrok? Takto: „Nekouřím."
Rozhodnutí tak, jak je znáte doposud, je právě rozhodnutí na úrovni rozumu, mnohdy doplněné prohlášením jako v předešlém příkladu s kouřením. Tedy nefunkční záležitost.
Rozhodnutí na úrovni vlastní bytosti je právě to, co umožňuje tvořit realitu. Tím se budeme zabývat. Je to velmi komplikované na vysvětlení, bude potřeba vaší plné spolupráce a vnímání.
Celý proces funguje tak, že vy jako lidská bytost máte v rovnováze mínění rozumu a vlastní bytosti (duše). V rovnováze znamená, že oba táhnou za jeden provaz, zejména tedy že rozum nepochybuje o tom, co duše ví. Rozdíl mezi rozumem a duší je v tom, že rozum je realizován na přechodu hrubohmotného a jemnohmotného světa, ale duše je čistě jemnohmotná. Duše vnímá všechny možnosti, všechny varianty jako stejně pravděpodobné. Nepřikládá jim žádný význam, žádnou důležitost. Rozum naproti tomu na základě faktů, logiky a zkušeností vyvozuje možné alternativy, z nichž je vždy nějaká ta pravděpodobnější. Jistě chápete, že přimět rozum, aby souhlasil s možností, o které duše nepochybuje, ale která není zcela „běžná" (pro chápání rozumu), bude asi ze začátku trochu problém.
Připodobním to k textu z bible, kde je psáno, jak Ježíš kráčel po hladině Genesaretského jezera.
... Když ho (Ježíše) učedníci spatřili, jak kráčí po jezeře,
ulekli se a pravili: „Přízrak je to!" a strachem vykřikli.
Ale Ježíš hned k nim promluvil: „Buďte dobré mysli! Já jsem to, nebojte se!"
Na to mu odpověděl Petr: „Pane, jsi-li to ty, rozkaž mi,
ať přijdu k tobě po vodě!" Ježíš řekl: „Pojď!"
I vystoupil Petr z loďky a kráčel po vodě k Ježíšovi.
Vida však silný vítr, bál se, a když počal tonouti, vzkřikl:
„Pane, zachraň mě!"
A Ježíš hned zvedl ruku, zachytil ho a pravil mu:
„Malověrný, proč jsi pochyboval?"
Mat 14,26
Jak je vidno z textu, nejen Ježíš chodil po hladině jezera. Pokud Petr, jsa „okouzlen", nepochyboval o možnosti chodit po hladině vody, sám tak učinil. V okamžiku, kdy se ale rozum aktivoval, přišla pochybnost a ponořil se a začal se topit.
Jak je to možné? Rozum, jak jsme si řekli, je ovlivňován přítomnými bytostmi. To, co rozum pojme jako skutečnost, to předá tělu. S tím jste se setkali v první části této knihy. Připomínám, že bez zvládnutí alespoň části z toho, co bylo psáno, bude váš postup dál mnohem obtížnější.
Pokud rozum byl v jednotě (v souladu, v harmonii, v rovnováze...) s vlastní bytostí (duší), pak nepochyboval. Řekl tělu: „Je to v pohodě. Chodit po vodě je možné. Vždyť to vidím! Jde to." Rozum je podpořen smysly - vidí Ježíše chodit (viz také setkání Tomáše s Ježíšem). V tuto chvíli je rozum v jednotě s duší. Jakmile si Petr uvědomil vítr a vzpomněl si, co dělá vítr s loďkou na vodě, rozum ihned začal kalkulovat a představovat si další možný (pravděpodobný) vývoj situace. Došlo k disharmonii s duší, která nepochybovala, neboť věděla, že je to možné (aniž Ježíše viděla). Tato disharmonie způsobila „odpojení" Petra od tvoření své vlastní reality a uvrhla ho zpět do nesvobody, do možnosti nechat se ovlivňovat přítomnými bytostmi (tedy ztrátu schopnosti tvořit realitu). To značí výrok Ježíše: „Malověrný, proč jsi pochyboval?" Je tím řečeno, že kdyby nezačal pochybovat, mohl by - tak jako Ježíš tvořit:
Jednoho dne vstoupil (Ježíš)
se svými učedníky na loďku a řekl jim:
„Přeplavme se přes jezero!" I odrazili.
Zatím co se plavili, usnul.
I přihnala se vichřice na jezero.
Zalévali se vlnami a byli v nebezpečí.
Tu přistoupili k němu (k Ježíšovi), vzbudili ho a řekli:
„Mistře, Mistře, hyneme!"
On vstal a pohrozil větru a bouřící vodě.
I přestaly a nastalo ticho.
Řekl jim: „Kde je vaše víra?"
Ale oni jsouce ustrašeni podivili se a pravili k sobě vespolek:
„Kdo jest asi tento, že větru a vodě přikazuje a poslouchají ho?"
Luk 8,22
Přehlédněte náboženskou (později přidanou) hodnotu tohoto výjevu z bible a soustřeďte se na Ježíšovu otázku: „Kde je vaše víra?" Jde o stejnou víru jako v předchozím případě. Víra je záležitostí rozumu, ten věří anebo nevěří, pochybuje, potřebuje důkazy. Můžeme říci, že nejduchovnějším (nejvíce jemnohmotným) aspektem rozumu je víra a nejtělesnějším, nejméně duchovním (nejvíce hrubohmotným) aspektem rozumu je pud sebezáchovy.
Zde se nabízí klíčová otázka. Proč je třeba uvádět rozum (zástupce fyzického těla) do duchovnější úrovně při tvorbě reality? Tím se dostáváme na začátek, tedy k výroku ze Smaragdové desky, který si v souvislosti s tím vysvětlíme.
Řekli jsme, že to, co je dole = uvnitř, je stejné jako to, co je nahoře = navenek. Jinými slovy to, co je jemnohmotné, je stejné, jako to, co je hrubohmotné. Ještě jinak - to, co vnímám uvnitř, tedy v jemnohmotné realitě, je tím, co vnímám navenek v hrubohmotné (hmotné) realitě. Už je to jasnější? To, jak vnímáte svět (realitu), to, jak ji vnímáte a „překládáte" si ji do vlastní „řeči" dobrého a zlého, je tím, co vnímáte uvnitř sebe. Pak tedy to, že nějakou situaci vnímáte jako pro vás „špatnou", způsobí, že pro vás špatná skutečně bude - a naopak. To vaše vnímání, tedy vy, způsobíte, jak bude ta která situace realizována ve vaší vlastní realitě. Ano, dostáváme se opět do přímého kontaktu s existencí a jejími principy. Teď tedy vnímáte celou pravdu. Princip tvorby reality je v tom, že vnitřní obraz vaší reality můžete stejně dobře realizovat vně, jako vnímáte vnější hmotný skutečný obraz do vašeho vnitřního světa. Tak snadná je odpověď na položenou otázku v úvodu této kapitoly.
V tomto konkrétním případě mi dovolte jednu poznámku. Výše zmíněný výrok „Přestanu kouřit." je velmi nevědomý výrok. Využívá moci slova zcela nesmyslně vzhledem k míněnému záměru, tedy nekouřit. Pokud vyslovíte: „Přestanu kouřit." - tak mluvíte o budoucnosti. Říkáte, že přestanete někdy v budoucnosti, což je nerealizovatelné. Budoucnost nyní totiž neexistuje. Jediný okamžik, ve kterém tvoříte, ovlivňujete, měníte, je přítomný okamžik. Jak by tedy měl znít tento výrok? Takto: „Nekouřím."
Rozhodnutí tak, jak je znáte doposud, je právě rozhodnutí na úrovni rozumu, mnohdy doplněné prohlášením jako v předešlém příkladu s kouřením. Tedy nefunkční záležitost.
Rozhodnutí na úrovni vlastní bytosti je právě to, co umožňuje tvořit realitu. Tím se budeme zabývat. Je to velmi komplikované na vysvětlení, bude potřeba vaší plné spolupráce a vnímání.
Celý proces funguje tak, že vy jako lidská bytost máte v rovnováze mínění rozumu a vlastní bytosti (duše). V rovnováze znamená, že oba táhnou za jeden provaz, zejména tedy že rozum nepochybuje o tom, co duše ví. Rozdíl mezi rozumem a duší je v tom, že rozum je realizován na přechodu hrubohmotného a jemnohmotného světa, ale duše je čistě jemnohmotná. Duše vnímá všechny možnosti, všechny varianty jako stejně pravděpodobné. Nepřikládá jim žádný význam, žádnou důležitost. Rozum naproti tomu na základě faktů, logiky a zkušeností vyvozuje možné alternativy, z nichž je vždy nějaká ta pravděpodobnější. Jistě chápete, že přimět rozum, aby souhlasil s možností, o které duše nepochybuje, ale která není zcela „běžná" (pro chápání rozumu), bude asi ze začátku trochu problém.
Připodobním to k textu z bible, kde je psáno, jak Ježíš kráčel po hladině Genesaretského jezera.
... Když ho (Ježíše) učedníci spatřili, jak kráčí po jezeře,
ulekli se a pravili: „Přízrak je to!" a strachem vykřikli.
Ale Ježíš hned k nim promluvil: „Buďte dobré mysli! Já jsem to, nebojte se!"
Na to mu odpověděl Petr: „Pane, jsi-li to ty, rozkaž mi,
ať přijdu k tobě po vodě!" Ježíš řekl: „Pojď!"
I vystoupil Petr z loďky a kráčel po vodě k Ježíšovi.
Vida však silný vítr, bál se, a když počal tonouti, vzkřikl:
„Pane, zachraň mě!"
A Ježíš hned zvedl ruku, zachytil ho a pravil mu:
„Malověrný, proč jsi pochyboval?"
Mat 14,26
Jak je vidno z textu, nejen Ježíš chodil po hladině jezera. Pokud Petr, jsa „okouzlen", nepochyboval o možnosti chodit po hladině vody, sám tak učinil. V okamžiku, kdy se ale rozum aktivoval, přišla pochybnost a ponořil se a začal se topit.
Jak je to možné? Rozum, jak jsme si řekli, je ovlivňován přítomnými bytostmi. To, co rozum pojme jako skutečnost, to předá tělu. S tím jste se setkali v první části této knihy. Připomínám, že bez zvládnutí alespoň části z toho, co bylo psáno, bude váš postup dál mnohem obtížnější.
Pokud rozum byl v jednotě (v souladu, v harmonii, v rovnováze...) s vlastní bytostí (duší), pak nepochyboval. Řekl tělu: „Je to v pohodě. Chodit po vodě je možné. Vždyť to vidím! Jde to." Rozum je podpořen smysly - vidí Ježíše chodit (viz také setkání Tomáše s Ježíšem). V tuto chvíli je rozum v jednotě s duší. Jakmile si Petr uvědomil vítr a vzpomněl si, co dělá vítr s loďkou na vodě, rozum ihned začal kalkulovat a představovat si další možný (pravděpodobný) vývoj situace. Došlo k disharmonii s duší, která nepochybovala, neboť věděla, že je to možné (aniž Ježíše viděla). Tato disharmonie způsobila „odpojení" Petra od tvoření své vlastní reality a uvrhla ho zpět do nesvobody, do možnosti nechat se ovlivňovat přítomnými bytostmi (tedy ztrátu schopnosti tvořit realitu). To značí výrok Ježíše: „Malověrný, proč jsi pochyboval?" Je tím řečeno, že kdyby nezačal pochybovat, mohl by - tak jako Ježíš tvořit:
Jednoho dne vstoupil (Ježíš)
se svými učedníky na loďku a řekl jim:
„Přeplavme se přes jezero!" I odrazili.
Zatím co se plavili, usnul.
I přihnala se vichřice na jezero.
Zalévali se vlnami a byli v nebezpečí.
Tu přistoupili k němu (k Ježíšovi), vzbudili ho a řekli:
„Mistře, Mistře, hyneme!"
On vstal a pohrozil větru a bouřící vodě.
I přestaly a nastalo ticho.
Řekl jim: „Kde je vaše víra?"
Ale oni jsouce ustrašeni podivili se a pravili k sobě vespolek:
„Kdo jest asi tento, že větru a vodě přikazuje a poslouchají ho?"
Luk 8,22
Přehlédněte náboženskou (později přidanou) hodnotu tohoto výjevu z bible a soustřeďte se na Ježíšovu otázku: „Kde je vaše víra?" Jde o stejnou víru jako v předchozím případě. Víra je záležitostí rozumu, ten věří anebo nevěří, pochybuje, potřebuje důkazy. Můžeme říci, že nejduchovnějším (nejvíce jemnohmotným) aspektem rozumu je víra a nejtělesnějším, nejméně duchovním (nejvíce hrubohmotným) aspektem rozumu je pud sebezáchovy.
Zde se nabízí klíčová otázka. Proč je třeba uvádět rozum (zástupce fyzického těla) do duchovnější úrovně při tvorbě reality? Tím se dostáváme na začátek, tedy k výroku ze Smaragdové desky, který si v souvislosti s tím vysvětlíme.
Řekli jsme, že to, co je dole = uvnitř, je stejné jako to, co je nahoře = navenek. Jinými slovy to, co je jemnohmotné, je stejné, jako to, co je hrubohmotné. Ještě jinak - to, co vnímám uvnitř, tedy v jemnohmotné realitě, je tím, co vnímám navenek v hrubohmotné (hmotné) realitě. Už je to jasnější? To, jak vnímáte svět (realitu), to, jak ji vnímáte a „překládáte" si ji do vlastní „řeči" dobrého a zlého, je tím, co vnímáte uvnitř sebe. Pak tedy to, že nějakou situaci vnímáte jako pro vás „špatnou", způsobí, že pro vás špatná skutečně bude - a naopak. To vaše vnímání, tedy vy, způsobíte, jak bude ta která situace realizována ve vaší vlastní realitě. Ano, dostáváme se opět do přímého kontaktu s existencí a jejími principy. Teď tedy vnímáte celou pravdu. Princip tvorby reality je v tom, že vnitřní obraz vaší reality můžete stejně dobře realizovat vně, jako vnímáte vnější hmotný skutečný obraz do vašeho vnitřního světa. Tak snadná je odpověď na položenou otázku v úvodu této kapitoly.
Komentáře
Celkem 0 komentářů